Sunday, May 5, 2013

Pastele printre.. straini?

Nu e prima oara cand petrec sarbatori departe de familie, aia cativa prieteni si cu restul aferente. Stiu sentimentul deja, e nasol, dar viata e dura.

Din considerente care nu isi au rostul sa le expun, am vrut sa ma duc la biserica sa aud slujba. Zis si facut: am cautat biserica; dat search pe Google, vazut care e mai aproape si setat in GPS.

Pe la 23:00 a inceput meciul de box Vitali Klitscho VS Francesco Pianeta. In primele 4-5 reprize deja mi l`a pus pe italian pe jos de 2 ori; nu are nicio sansa deci nu pierd nimic daca plec in treaba mea (mai apoi sa aflu ca la facut KO in runda 6; daca mai stateam nitel vedeam tot). Ma imbrac, setez destinatia finala "biserica" si am plecat.

Pe drum, dau de o masina de politie in fata mea si cum la oameni civilizati nu se depaseste ci se merge frumos cu viteza de 50km/h maxim am mers in spatele ei, dubios fiind ca s`a nimerit sa fie pana la destinatie. Pana acolo, diversi erau parcati in locuri neamanejate, cu avariile puse, ca si cum ar astepta pe cineva. Politistul nu a lasat pe absolut nimeni, eventual i`a luat la intrebari ce fac acolo, a aprins beculetele albastre ale girofarului si oamenii au plecat instant. Fara discriminari, tot ce a prins. Cand vreodata si la noi?

In orice caz. Vad pe GPS ca mai am 2-3 sute de metrii; deja era coloana si mergeam incet incet. Imi dau seama ca ajung imediat asa ca incep sa ma uit de loc de parcare. Politistul s`a prins ce se intampla si a intors - cu toate ca erau oameni parcati "aiurea" dar a inteles ca lumea e acolo pentru slujba si locuri de parcare nu sunt pentru toti. Cand vreodata si la noi discernamantul asta intre unii si altii de la un politist? Sau de la altii.. Zis si "ochi ageri" (a se citi lentilele pline de Visine) banghesc un loc de parcare; parchez. In stilul pur romanesc si cu oarecare incantare ca am gasit rapid loc ma dau jos sa bag o pipa.

Aici incepe "distractia". Dintr`o parte un grup de oameni vin spre biserica, si imi dau seama ca dupa 2 saptamani de franceza si engleza intensiv, aud romana; mai apoi altii si altii. Am ajuns unde trebuie. Dar padure fara uscaturi nu exista asa ca nu trece mult si dau si de "compatriotii" nostrii.
Mercedes, anii 80, geamurile lasate la maxim (6 grade afara si tocmai ce plouase) si aud maneaua data la maxim. Nu am putut identifica cantaretul, dar era de aia puturoasa de borĂ¢t si taiat venele.  Nu ca altele ar fii mai digerabile, dar na. Apoi inca un Mercedes, un bMW, inca unul si altii. Venisera rromanii la slujba..

Dintr`un magazin ies 4 deosebiti: ceafa lata, tricou negru, lant la gat, butoi pe post de burta. Cred ca erau gemeni ca prea semanau toti; de aceeasi mama sigur erau toti cacati. Ii aud: "1000 de euro? ce ma eu stau in banii astia? BAAA vrei sa fac aici ceva?!".
Dar nici pitzipoancele nu erau mai prejos. Imbracate de club, machiate strident, parul valvoi, tocuri de 20. Venisera sa se spovedeasca, in gura cel mai probabil.

Tabloul e completat de motoare turate, clanxoane peste clanxoane si binenteles plecari in tromba ceea ce nu am mai auzit in Bruxelles pana acum de cand am venit.
Termin pipa, ma rusinez in mine ca trebuie sa arunc chistocul pe jos (nu am vazut niciun cos de gunoi la indemana) si ma urc in trocarici. "Du-ma acasa" pe GPS si am plecat.


Serios. Nu ai cum asa ceva. Chiar am crezut ca fiind la mama dracu, oras civilizat, na! se mai prinde ceva si de nespalati. Nimic! M`am simtit ca acasa..
Cum dracu, normal la cap fiind, ai accepta in viata asta sa deschizi granitele pentru specia asta de neanderthal? Astia suntem, atat putem, degeaba o ardem intelectuali, electronisti, IT-isti si alti "isti". Vai de viata noastra cu ce "reclama" ne fac astia pe afara..


1 comment: